vineri, 30 mai 2008

Festivalul de Fizica

Am prins si eu primul festival de fizica organizat de Colegiul National "Andrei Muresanu". Am ramas placut impresionat de entuziasmul unora in crearea unor proiecte cat mai... traznite: incepand de la racheta cu apa (miniproiectul meu), trecand la tunul cu acetilena, aruncatorul de flacari, Cola Light + Mentos si ajungand la circuite putin interesante (pentru mine), vulcani (suc + praf de copt, cred), barcute, fantani arteziene, cai verzi pe pereti...
Totusi, am observat din nou problema cu care se confrunta invatamantul romanesc. Prea multa teorie si prea putina practica. Spre exemplu, din mai multe motive incepand cu "nu imi place fizica" si ajungand la profesor, sunt corigent (teoretic deocamdata) la fizica. Bineinteles, intr-un an nu am fost in laborator ci toate orele de fizica s-au desfasurat in clasa, scriind intr-un caiet in patratele.
Mi se pare sinistru sa predai unor elevi o lectie, spre exemplu "Reflexia" si sa le spui "imginati-va ca...". Si totusi. De ce atata teorie si prea putina practica? Din cate am observat astazi exista un interes pentru asemenea lucruri (ma refer la cele practice). Pacat ca nu se modifica programa, cat de putin. Cine stie ce inventator ascuns exista printre noi :)
Mi-am facut o lista cu inventii pe care vreau sa le pun in practica la vara (3 luni, este destul timp)

Niciun comentariu: