sâmbătă, 7 iunie 2008

KDE 4

Mi-a fost dor sa butonez un pic o distributie de Linux. Am facut o partitie de 5 giga, am descarcat o imagine de Kubuntu 8.04 (in 10 minute, mersi UPC), apoi am inscriptionat-o pe un CD.
Pana aici totul frumos. Dupa instalare, bootloader-ul nu a vrut sa mearga nici cum. Am incercat toate metodele posibile (reinstalare din Windows, reinstalare de pe cd, instalare SuperGrub), pana la urma am formatat partitia Linux si am reinstalat Kubuntu din Windows.
Prima bootare in Kubuntu. Taskbar negru, lat cat dracu. In partea dreapta sus, un buton ciudat. Ah, e KDE 4. Sa vad ce ii poate capul. 10 minute am rezistat fara sa ma enervez. Nu stiu de ce dezvoltatorii s-au grabit sa-l lanseze. Tot timpul am fost fan KDE, de la versiunea 2 incepand, dar asta e urat. Chiar nu am rabdare sa il customizez; cand ii vad tema asta tampita, mi se face pielea de gaina.
Un lucru tampit este meniul cu care vine implicit. O copie de KickOff, poate chiar KickOff e. Ce nu imi place la el e ca dupa instalarea unei aplicatii, nu isi face update (tot timpul). E urat, trebuia sa dau click dreapta pe taskbar, sa dau pe Add Widgets si sa aleg meniul vechi. Prea mare efort. Oricum, daca nu citeam chestia asta undeva, ramaneam cu celalalt meniu.
O alta tampenie mare... nu pot muta elementele in taskbar. Pot sa trag de elemente pentru ca nu se misca. Oare ce smecherie trebuie sa fac pentru a muta elementele? Chiar nu ma mai intereseaza.
Ma enerveaza interfata. Imi provoaca niste nervi enormi. E pentru prima data cand am dat comanda "sudo apt-get install gnome-desktop". Nu mi-a prea placut Gnome niciodata, dar decat KDE 4, e regele window-manager-elor.
Sunt prea nervos ca sa mai scriu ce e nou. E urat de la prima utilizare si cu asta basta. In plus, se misca mai greu decat Windows XP.
Si in final, un screenshot (se observa unde este ceasul; la repezeala am sters cateva elemente si nu mai stiu cum sa le aranjez la loc):

Inca doua insemnari: cursorul seamana cu un varf de sulita. Fonturile sunt prea mari. Ma doare capul. Parca am revenit in era monitoarelor de 14". Ce imi place la el? Nimic.

Niciun comentariu: